söndag, november 29, 2009

Superviktigt!

Kolla, nu har jag fått ett sådant där viktigt mail igen, Bredbandsbloaget måste verkligen ha trubbel med servrarna...

Kära Bredband.net User,

Detta meddelande är från Bredband.net Help Desk till alla våra e-postkonto ägare. Vi håller på att uppgradera våra konton databas. Vi ta bort alla inaktiva Bredband.net e-postkonto för att skapa större utrymme för nya e-postkonton. I andra för att ditt konto inte avbrytas eller bort, måste du bekräfta din e-detaljer postkonto med lämnar informationen nedan. Dina kontouppgifter kommer krypterad med STkC 128bit krypteringsteknik.

Förnamn :..............................
Efternamn :...............................
Epostadress :...........................
Lösenord :................................
Ange lösenord :.......................
Ort :................................


Du kommer att skickas en ny bekräftelse alfanumeriskt lösenord som kommer att gälla under denna period och kan ändras efter processen. Vi är mycket ledsna för de olägenheter detta kan ha orsakat.

Tack för din förståelse.

Bredband.net Help Desk.

© 2009 Bredband.net, Inc. Med ensamrätt.


Varför ska man lämna lösenordet två gånger för, det fattar inte jag?

6 kommentarer:

Lee sa...

Ifall du inte såg första raden eller tänkte luras där.. haha... men du vet väl att du måste göra som de säger nu, så att du inte blir av med ditt konto...

Förresten, jag måste logga in å se om jag också har fått några såna mejl på min BBB mejl...

Kram!

Erica sa...

Undrar om de inte skulle ta och gå en rättstavningskurs på Bredband.net... Känndes lite väl "rinkebysvenskt" det där... *fniss*

våga skicka - våga skicka - våga skicka... hehe

Malin ~ Lillpiga sa...

Lee: Ja, jag måste nog göra som de säger är jag rädd... Vill ju inte tappa min mail liksom.

Erica: Men jag HAR ju skickat, både förra gången och den här gången. Undrar hur många gånger de kan behöva mitt lösen?

Malin/Malo sa...

Jag har oxå fått såna meddelanden. Hoppas ni skojar nu när nu säger att ni skickat lösen och användarnamn. BBB skickar ju aldrig ut en begäran av lösenord och användarnamn så där...det e ju bluff så dom kommer åt våra kontoinformation.

Så ajabaja... ;)

Ja jag förstår du blev paff när du såg vår klädda gran , men eftersom vi kommer vara borta hela julen så tog vi fram den redan nu. Plus att jag fick ju hjälp av min systerdotter...så då var det extra kul.

Malin ~ Lillpiga sa...

Skojar? Nä, klart jag inte skojar! ;)

Anonym sa...

mycket intiresno, tack