fredag, april 23, 2010

Vår eller vinter?

Igår morse när vi klev upp så var det typ snöstorm. 5-6 centimeter snö och det vräkte ner. Det snöade hela dagen och på eftermiddagen när vi kom hem så regnade det meninte att snön försvann inte. Nej, nej. Den låg kvar så vackert så.

I morse när vi klev upp så var det -4 och snön låg som ett hårt skal över hela landskapet. Nu vill jag då påminna om att jag flyttat till Södermanland. Inte Norrbotten som man kanske skulle kunna tro.

Idag på lunchen satt jag ute och drack kaffe. Solen värmde och det var en underbar vårdag. Nu FÖRVÄNTAR jag mig att snön är borta när jag kommer hem och att den tidigare grönskimrande gräsmattan, vårblommorna i rabatterna och knopparna på buskar och träd ser ut EXAKT som de gjorde för två dagar sedan. Annars blir jag riktigt ledsen i ögat. Tänk om våren frusit bort? Jag som satte så galet mycket blomsterlök i höstas vill se alla fina tulpaner och liljor växa upp ju. Om det finns några kvar sedan Vittra tyckte att det var en bra idé och gräva upp dem...

Ikväll så blir det till att softa med älsklingen och bara ta det easy. Imorgon bitti hämtar Kruth-Anna mig för en resa till Dalarna och Avesta. Det är scrapbookingmässa där så vi tänkte åka dit och blåsa lite pengar. ;) På kvällen är det sedan middag med Miis' mammagrupp, hos Ingrid. Det verkar inte bli utgång det här gången och lika bra är det, är inte ett dugg sugen på att trängas med kladdiga och svettiga äckel på ett dansgolv. Sist var det ju banne mig hopplöst, ska man behöva ha någon form av helkroppskyskhetsbälte på sig eller? Äcklena verkar tycka att MIN (och andra tjejers) kropp är deras ägodel och att de kan ta och känna hur de vill. Skaffa en uppblåsbar Barbara för fan.

Tjing!

2 kommentarer:

Lilo sa...

Scrapmässa lät kul! =) Hoppas du shoppar massor. ;) Själv ska jag ha en lugn helg och ev åka och scrappa med en kompis på söndag. TREVLIG HELG!!!

Malin ~ Lillpiga sa...

Det blev en del shopping som kan skädas i ett senare inlägg. :)