torsdag, maj 20, 2010

Sol ute, fukt inne

Även idag är det fuktigare än i Amazonas djungler. Det är tungt att andas och alla kläder känns fuktiga. Men inte klagar jag inte, det är ju VARMT och SOL! För er som inte hängt med så kan jag upplysa om att vi har full sommar här i Södermanland. :) Såg igår att bigarråträdet blommar. Vita blommor för den delen, har varit lite osäker på vad det skulle bli för färg. Plommonträdet har också vita blommor, det såg jag också igår. Äppelträden ser ut att få rosa blommor, de blommorna har inte slagit ut men det är riktigt nära. Syrénerna spricker nog ut nästa vecka. Vita och lila.

Poolen är färdigstädad med. Den är så fin och ser riktigt inbjudande ut men den känns lite väl kall fortfarande. Ca 14 grader håller den nu så några grader till vore välkommet. Erica ska bo hos oss halva nästa vecka och hon skulle prompt bada. Hon hävdar att det bara är viljan och vinet som behövs för att bada. Oavsett hur kallt det är. Jag kan ju i och för sig hålla med henne men det ska bli riktigt intressant att se hur hon tacklar problemet. ;) För till och med jag som gillar att bada och är norrlänning, tycker att 14 grader är lite i värsta laget.

Igår så fick jag ett bryt när jag kollade in i min walk in-closet. Jag har ingenting att ta på mig. INGENTING. Det är helt djäkla bedrövligt hur man kan ha så mycket kläder men inget man kan använda. Så jag kastade mig i bilen och drog ut till Tuna Park. Hittade omedelbart åtta klänningar som fick följa med mig in i provhytten och två fick följa med hem. Var så nöjd med hur de satt och kände mig riktigt fin. Vände mig och och kollade baksidan och ve och fasa! Ser man inte fet ut framifrån så ser man fet ut baikfrån.

Det är väl själva fasen att man aldrig är nöjd. Men vad göra? Vad jag vet så finns det inte en enda bantningskur i hela världen som gör mig smal tills på lördag. Ingen operation i välden hinner göras till dess (och få ett bra resultat). Hur jag än gör så kommer jag se ut så här på lördag och då får jag väl leva med det. Jag, personligen, kommer ju inte se mig själv bakifrån och eftersom jag ska festa så glömmer jag väl bort det efter tillräckligt många glas vin. Det är ju övriga gäster runt omkring mig som kommer se men wtf, de får väl kolla åt ett annat håll då. Käre gode Gud, låt mig vinna miljoner så jag kan lägga mig under kniven.

Efter jobbet blir det järnet för att hinna allt innan helgen. Färga håret, städa huset, tvätta bilen, städa bilen, spika ihop trädgårdslandslådan, plantera fröer, vattna blommor, tvätta kläder, slå in presenter, packa och förmodligen en massa mer saker också som jag just nu inte kommer på. Tur man har tre kroppar och kvadruppla uppsättningar armar. ;)

Jag är dessutom sugen på mjukglass.

Inga kommentarer: