fredag, oktober 29, 2010

Fredagsfinal 4 i Idol

Ja, då var det fredag igen och Malins eminenta blogg uppdateras med en alldeles fantastisk Idolrecension! Ikväll avhandlas tema 90-tal. Mitt hat-decennie vad gäller musik. Ett par schyssta rocklåtar gjordes i början men sen var det rätt så tunnsått. Förbereder mig på en trist Idolkväll.

Daniel - Stone me in to the groove Enda anledningen till att man ens minns denna människa är att han är väldigt likt kusindottern Sandras pojkvän Alex. Och mer anledning får man inte heller. Eller iofs. Ikväll stod han ut mer än någonsin. Inte för att han är bra utan för att han sög. Sög något vansinnigt! Shit pommes vad han sjöng FALSKT! Han har ju vart helt OK förut men åker han inte ikväll, då är ju folk faen dumma. Och luktar illa.

Olle - Wonderwall Tja, inte så pjåkigt faktiskt. Men jag vet inte. Journalisterna hyllade hans genrep som tusan. Men. Det är ju 100 gånger bättre än Daniel men inte är jag så vansinnigt imponerad. Det är....trist bara.

Elin - I was born to make you happy Brittan och jag är inte kompatibla. Har aldrig varit och kommer aldrig att bli det. Och det är vi inte efter detta heller. Ännu en som sjunger falskt, beror det på att de som sjunger ikväll typ knappt var födda på 90-talet och känner sig osäkra? Hur KAN man välja Britney, en liten snärta som fick växa upp alldeles för fort och som aldrig låtit bra? Jag hade blivit mer nöjd om hon valt Arja Saijonmaa. Helt säkert. Även om Andreas skrivit låten...nej. *huu*

Geir - Alive Sin vana trogen står han bredbentare än Zeb Machan. Lite halvrockersmanér med mickstativet och jag väntar på att Pearl Jam-låten ska tända med den glöd den är sjungen med i orginaltappning men den uteblir. Det blir som ingen riktig WOW i den här låten. Jag hade velat ha mer KLÖS. Mer stake helt enkelt. Har gammal helt enkelt blivit äldst och senil?

Linnea - Nothing compares to you Men jisses, jäntan börjar ju nästan tjuta när hon ska på:a sitt uppträdande. Ugh. Men kolla! Hon har en armring! DET är 90-tal! :) Det hade jag med! Haha,..trodde de var utdöda och begravda. Mina armringar skulle nog passa som armband idag med tanke på att man inte riktigt ser ut som då... Men hon gör låten bra, helt OK. Lite till sin egen, lite Linnea-stuk utan att sväva iväg på äkta Björk-vis. Men stylisten.....*läs nedan*

Weise - Baby I love your way Påminner om när Tommy Nilsson blev sågad i Mello 1989 när han sjöng En dag och pressen skrev att han såg ut som en kissnödig pensionär. Han är väl inte direkt dålig, det är en trallvänlig låt men orginalet är ju en miljard gånger bättre. Jag vet inte riktigt vad jag ska säga. Rockstjärna? Say what?

Jay - I want it that way Jag är rädd. Backstreet Boys? Kan det här verkligen funka? Det är som att AC/DC skulle riva av ett par Sten&Stanley-låtar. Och jag har rätt. Det funkar inte. Jag trodde han skulle göra låten på Jay-vis men ack vad jag bedrog mig. En fullständig cover med mjuk och mesig röst. Det är tur för Jay att han verkar ha stor skara med fans och att det är så många som låtit skit innan för det här var ju bara...blä! Tillbaka till rocken, pronto!

Minnah - Everything I do I do it for you Jag trodde verkligen att hon hade gjort bort sig med den här låten. Men jag måste backa. Hon är den enda jag tycker sjöng med känsla och inlevelse ikväll. Ett riktigt bra framträdande.

Malins gilla: Bilderna på juryn från tiden det begav sig. :) Vilken liten snutteplutt Andreas var då. Hehe... Men Jihde! Haha...vilken frilla! 90-talet hela vägen in i kaklet!
Malins värsta: Stylisten. Vilken sten har hon krupit fram under? Linneas klädsel är ju under all kritik. Den är SJUKT ful! Och inte fasen är det 90-tal. Om det inte syftar på 2090 kanske.
Malins frågetecken: Weise, rockstjärna? Ursäkta? Är juryn drogade eller? Om han är (eller kommer att bli) en rockstjärna, då kommer jag bli miljardär och superkändis OCH helgonförklarad av Vatikanstaten.
Malins vinnare: Minnah. Igen.
Malins got to go: Daniel Igen. För i helvete, rösta hem honom!

2 kommentarer:

Nina sa...

Asså jag håller med dig till 100... störtskön e du min vän... synd att vi inte kolla tillsammans, men jag har bihåleinflamation...buhuuuu!
Puss!

Malin ~ Lillpiga sa...

Ja, skitsynd! :( Hoppas det blir snart igen. KRAM och krya på dig!!