fredag, november 19, 2010

Fredagsfinal 7 i Idol

Fredagkväll och Idol på Slottet. Är lite förbannad och besviken när jag just läste i Aftonhoran att idioten Jay rökt på för ett par helger sedan. Hur djävla dum i huvudet är han? På allvar, HUR kan man vara så dum?

Well ikväll är temat klassiker. Jag törs knappt hoppas, det lär bli samma kvasidynga som vanligt. Och nu när Jay klantat mig så vill jag inte hålla på honom men har man något val? Visserligen, Linnea är ju kvar och hon kan nog göra det är temat med bravur.

Andreas - She's a lady Den gamle, unge killen väljer ju så klart en Tom Joneslåt. Inte ett dugg förvånande. Kostymen är tillbaka och flugan sitter där den ska. Erbarmligt förutsägbart och så trist. Han spelar inte ens ut som han brukar. Inget go, inget klös. Nja...juryn verkar dock inte hålla med mig.

Jay - Fly me to the moon Ser han inte lite nervös ut? Är det knarket som saknas i kroppen eller? VAvavavava? Vet inte om det fiaskot som färgar mig men det är TRIST! Nej, inte hans grej. Eller min för den delen. Gäsp.

Linnea - I cant help myself Ja men så där ja!! Det är klart att det åtminstone en levererar ikväll! Linnea gör en sällan besviken och ikväll är hon en perfekt mix av hennes egen stil och mysig motownmusik a la 60-tal. Kläderna lämnar dock ett minus. En klänning från sent 70-tal som Lill Lindfors hade passat perfekt i. Och håret var som taget direkt från trollet Rulle. Why Rulle?

Olle - Lets Dance David Bowie borde inte kunna bli fel. Olle har en rätt skön raspig röst och gör det ända rätt hyfsat. Men inte är det David inte... Dock så var det ju fan så mycket bättre än förra veckan. Fast det braiga med honom som var i början på Idol, det verkar ha försvunnit. Sorgligt nog.

Minnah - You were always on my mind Den här låten är ju så galet vacker att man kan dö. När Elvis gjorde denna för Priscilla så var den på sitt absolut bästa. När jag hör den versionen så har jag svårt att hålla tårarna tillbaka. Och helt ärligt, det här var bäst ikväll. Och snygg var hon ikväll! Men...en BH hade kunnat var på sin plats. Faktiskt.

Andreas - Celebration Nu känner man igen honom mer, mer spex, mer show av det hela. Men fortfarande är det bara...nja. Ids knappt kolla upp från laptopen för det är inget som fastnar, inget som egentligen gör ett intryck. Kunde lika gärna vara vilken reklamfilm som helst.

Jay - Like a prayer En av få Madonnalåtar jag inte gillar. Såklart. Men jag måste erkänna att den här versionen är bra nog mycket bättre än orginalet och kilten passar verkligen sin man. Och rösten är tillbaka. Och rocken. Tack för det iallafall! Önskar bara att det hade vart ännu rockigare, men, avslutet! Så. Djäkla. Bra! Ett halledjävlaluhjamoment!


Olle - Your song Faktiskt helt OK. Inte så illa och raspigheten passar riktigt bra till den här låten. Och låten är bra. Det de inte lyckades med under första delen av kvällen, har de faktiskt prickat rätt bra nu. Men frågan är om det räcker att göra något bra nu...

Minnah - I'm so excited Det där hade lika gärna kunnat utspela sig på vilken Finlandsfärja som helst, i karaokebaren. För i den klassen var det. Bra partylåt och allt det där. Visst men ändå. Och så hade TV4 lånat SVT's hemska Carolafläkt. Blä. Trodde den hade spelat ut sin roll men nu förstår jag att de dammat av den inför Mello i februari. Och once again, BH?

Linnea - The winner takes it all Blir lite nervig inför ABBA's riktiga hangarfartyg till låt. Mjukt och fint med en Linneatocuh och så kommer bryggan... ? Vart är det där riktigt bombastiska och frispelet som jag trodde skulle komma? Jag trodde det skulle bli något helt flippat och galet men icke. Dock inte sagt att det var dåligt, inte alls. Jag som är en SingStar-räv och älskar ABBA-spelet, jag hade nog kunnat göra den liiiite bättre... Lite MER. Lite HÖGRE. ;) Någon som vill höra?

Malins bästa: Minnah's första och Jay's andra.
Malins fetaste sågning ever: Jay's knarkande! SOPA! Stryk ska han ha.
Malins fundering: Hade dansarna knarkat också eller? De var ju helt värdo!
Malins ge-kicken: Stylisten! Har de inte bytt henne/honom/dom än? Det är ju bedrövligt!
Malins bad temper: Snacka om usel första del på kvällen! Det var ju så dåligt i stort sett rakt igenom. Eller var det bara för att det var så...lamt? Det var ju inget go!
Malin skärp dig!: Laila, kom igen! Grina? Lägg av för faen...
Malins nyfiknaste: Undrar om Jay var traditionsenligt naken under kilten?
Malins åka ut: Olle. I duell med Weise.

2 kommentarer:

HelenaN sa...

Hej på dig sötsmulan! Som du blev jag ruskigt besviken över Jay's idiotiska tilltag :(((
Trots det så älskar jag ju honom o är sällan besviken. Hans Madonna tolkning var bland det bästa jag hört.
Kram på dig o hoppas du o alla andra ladies får en toppendag imorgon *love*

Petra Hall sa...

Håller med i besvikelsen om Jay, men sen undrar man ju vem det var som "golade" för det är väl inte direkt ovanligt med både röka och kröka i de där sammanhangen. De har bara inte blivit påkomna ännu. Nåja. Trist var det.

Nu blir det svårt nästa gång, bara favoriter kvar. Vill inte att någon ska åka nu. Men min gissning är: Olle eller Linnea åker ut nästa vecka, kvar blir Jay och Minna i finalen.