fredag, februari 18, 2011

Lets Dance Fredagsfinal 7

Fredag igen och ännu en recension av Lets Dance tänkte jag skriva. Dock tycker jag programmet är erbarmligt tråkigt nu för tiden men jag har inget annat för mig så jag kan ändå passa på att vara lite elak.

Alexandra - Rumba En brusten lårmuskel var det ja.. I min värld (har iofs aldrig lyckats döda min egen lårmuskel) borde man inte kunna röra sig mer än i rullstol om lårmuskeln ha gått av... Sen när juryn pratar så står hon försöker sitt bäst att se ut som Lady i Lady&Lufsen för att håva in en extra poäng men helt ärligt, jag tror inte att juryn köper det. Och som sagt, med tanke på att slutet på dansen gick åt skogen så borde hon nog stannat hemma. Och det borde hennes syrra ha gjort med.

Frank - Rumba Han förvånar mig, den här mannen. Han har blivit riktigt duktigt och kan faktiskt dansa. Han är inte slapp i rörelserna, snärtar med höfterna och viftar till och med "som man ska" men händerna och så där. Imp! Säger som jag sagt tidigare, jag tror Frankan vinner hela skiten. I duell med Figge.

Jessica - Quickstep Jessica har ju så lite happy utstrålning så det är galet. Känns som ett stelt leende som mest inte gör ett smack. Och jag fastnar verkligen inte för det här, tycker inte att det är något speciellt alls. Pausmusik typ.

Helena - Quickstep Titta, hon har tagit Mello's mattema, idag är hon en liten fruktsallad. Men det här är en av anledningarna till att Lets Dance är så djeeeefla boring i år! Efter sju veckor är det alltså inte bättre än så här...........passar på att gå på toa.

Tina - Rumba Jag försöker verkligen kolla på dansen men ser bara den där hemska klänningen och undrar när slitsen ska glida upp över höften på henne och avslöja en troschock. Ser ut som om bläckfiskkvinnan i Den lilla sjöjungfrun försöker slingra livet ur stackars Tobias...

Rybak - Quickstep Ja, han är fortfarande lika söt, den här lille norsken. Jag önskar bara att det sprakade och svängde lika bra som när han vann Stora Mello men det kanske kommer? Men jag gissar topp 3...

Figge - Rumba Jorå, han har lärt sig dansa han med. Mitt extremt vältränade proffsöga tycker mig se ett och annat steg som stämmer in på en bra rumba. Riktigt bra tajmade och synkade rörelser.

Kvällens hemsking: Tinas klänning. Huu vad den var osmaklig och passade illa...
Kvällens sympatifiskande: Alexandras snyftare i början om att hon minsann dansar fast lårmuskeln brustit. Idiot säger jag. Är ett TV-program viktigare än hälsan? Och så illa kan det väl inte vara? Hon haltade ju inte ens.
Kvällens åka ut: Alexandra. I duell mot Helena.

Inga kommentarer: