fredag, oktober 14, 2011

Idol: Fredagsfinal 2

Fredagkväll och dags för sågning nummer 2. Kvällens tema är svenskt, nu borde det vara safe för taskiga uttal iaf. Ikväll ska visst Magnus Uggla vara coach, spin off från TV4's kommande The voice, I guess... Hoppas han använder sin vassa tunga och skakar liv i barnkören.

1. Moa - Vem ska jag tro på Första känslan är: hur kan man välja den här låten? Visst, trallvänlig men vigd åt endast en artist = Thomas Di Leva. Och som jag trodde, det är inte bra... Den borde vara pissenkel att göra men man saknar Thomas' speciella röst. Hon sjunger för fint på något vis och jag vete f*n om hon ens fattar innebörden av låten.

2. Denise - Från och med du Förra årets stora hype-låt som jag fortfarande inte fattat grejen med. Inte nu när hon sjunger den heller, bättre än Moa men ändå blackt. Och falskt. Fattas bara att hon hoppar på en Septemberlåt nästa vecka eftersom att alla säger att hon är såååå lik September. Enda likheten är hårdfärgen, sedan är det nada.

3. Olle - 17år en okänd (iallafall för ett icke-Maggio-fan) och heder till han för det att han törs ta en sådan låt. Och faktiskt så känns det mer som HANS låt än en sur cover i en urinluktande gammal kvarterskrog. Funkar väl om man inte har något annat att lyssna på men som tur är så har man ju sitt gamla stash med skrapiga LP-plattor och behöver inte lida.

4. Linni - Om sanningen ska fram Årets stora hype-låt är på tapeten, den har spelats sönder och samman till höger och vänster, upp och ner, fram och bak. Och ÄNDÅ kan hon inte texten! Helt oförlåtligt! TRE gånger tappar hon orden och dessutom så visar hon det genom att skaka på huvudet och bete sig istället för att bara nynna och dansa eller vad som. För i helskotta! Bagge-mannen är åt skogen för snäll. Vaddå "du stod i allafall kvar"? Vad skulle hon gjort? Gått av? Och extra pinsamt när upphovsmannen sitter i publiken.

5. AmandaP - Utan dina andetag Hon har en så skön röst och som jag sa förra veckan, en värdig motståndare till Molly. Jag önskar dock att hon hade klämt i mer och skitat till rösten mer ELLER satt sig ner och gjort den lika vän som en skogshuldra. För så såg hon ut ikväll = pluspoäng. Bäst hittills men som min make sa: det hade lika gärna kunnat vara ett uppträdande i Dansbandskampen.

6. Robin - Alla vill till himlen Oj! Alltså, han sätter ju låter men han ser ut som Verka Serduchka från Ukraina. Ni minns kanske den silverfärgade teletubbies-transan som var med i Eurovision 2007 som kom tvåa med låten Ein, Zwei Danzing? Japp, där har vi han! Men jag tyckte det var rätt kul att han nailade låten och pumpade upp publiken.

7. Molly - Satan i gatan Ännu ett nästan helt, för mig, oskrivet blad med den är låten. Jag har ju varken greppat eller fattat grejen med Maggio men hoppas att det här ska vara bra. För Molly ÄR bra. Hon spöar skiten ur hela barnkören (och då är hon ändå yngst av alla) med sin röst. Jag håller med Bagge: hon är alldeles för bra för den här låten. Jag hade velat höra henne i Helen Sjöholms Gabriellas sång eller liknande. Eller valfri FET djävla låt. Kanske förutsägbart isåfall men mycket bättre.

8. Andrè - Lilla Lady Ännu en text som går till spillo. Vet dock inte om det var hjärnan som ballade ur eller om medhörningen försvann MEN han nynnade iaf där orden försvann. Dock så hör man ju ändå inte vad han sjunger, han sluddrar som om han dragit i sig två rödvinspavor till middag. Och spattar runt som om han tagit en eller två linor kokain till efterrätt. Låten suger och även i Andrés version.

9. AmandaF - Det hon vill ha Schean Connerysch barnbarn har återigen äntrat scenen och hon dammar av Sandelins gamla örhänge. Nästan så att man tror att hon blivit coachad av Plura och inte Uggla. Och visst gör hon Pluras version MEN hon gör det förbaskat bra. hon går upp där Plura och ner där Plura gick ner men fortfarande: grymt bra. Lätt bäst ikväll.

10. Emil - Du är en vampyr Snickeboa-mössan på svaj och Håkan Hellström-falsetten är på plats. Men det spelar ingen roll, attributen överglänser inte det faktum att han är en av barnkörens svagaste kort. Ikväll är det galet tight i botten mellan Emil, Linni och André. Tror dock att han kan komma att klara sig eftersom att texten dock satt som den skulle.

Kvällens smycke: Laila's Rock by Sweden-halsband. Två år gammal kollektion men ack så snyggt ändå. Vill också ha ett men 3lax liksom......

Säsongens sopa: Per Lernström. Shit vilken KASS programledare! hans kommentarer och frågor suger ju babianballe som vissa vänner skulle sagt.... TA TILLBAKA JIHDE!!!!! Han är ju så sopig att jag blir mörkrädd.

Kvällens bitch: Laila tar hem priset ikväll igen och det sägs att hon gått över tiden med bebben och det är nog inte varken kul eller enkelt gissar jag. Ikväll har hon dock helt rätt i det mesta, det är sjukt dåliga framträdanden.

Kvällens Har-jag-missat-något?: Är AmandaF också lesbisk? Hade jag ingen aning om isåfall. :)

Kvällens älskling: Alexander Bard! Han är ju HELT fantastiskt i sina kommentare.r Likt en kobra hugger han och det gör ont. Gotta lööööv him!

Kvällens vinnare: AmandaF

Kvällens åka-ut: Kan inte bestämma mig om det blir Linni eller André...

5 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, det var ingen höjdarkväll. Den enda som levererar är Amanda F. Resten är från mediokra till riktigt kass. Tyvärr även favoriten Molly.
Bra sammanfattning av kvällen. Håller med i nästan allt.
/Andreas.

Malin ~ Lillpiga sa...

Då har du bra smak, Andreas. :) = precis som mig. ;) Men vilken Andreas är du då tro?

Anonym sa...

En vagabond-bruds sambo. :)

Malin ~ Lillpiga sa...

Aha, den dääära ja.... Nä, jag ä intä bittär... ;)

ANNAANNA sa...

Jag donade i köket och hörde en del av när de uppträdde och den där Timbaktulåten... han nailade inte den utna körde "nu har jag glömte texten men det gör ingenting, det här klarar jag bra för det ska gå ändå..." eller något i den stilen. Men det var det ingen i juryn som sa något om...