fredag, juli 31, 2015

Att sänka ner dies - tutorial

Idag ska jag visa er hur man sänker ner ihop dies så att de går i ett med pappret bakom. 

***********

Today I will show you how to "stitch" a die down in a piece of paper. 



Jag ha använt mig av cardstock, en snygg die, en pincett, lim och en Big Shot.

***********

I have used cardstock, a favourite die, a tweezer, glue and a Big Shot,



Stansa ut dien i två omgångar, en i varje färg.

***********

Pumch the die two times, one in each color.



Spara alla delarna som blir utstansade.

**********

Save all the pieces. 



Jag satte en svart bit cardstock bakom hjärthålet och eftersom jag ville ha ett rosa hjärta på en svart bakgrund så jag limmade det rosa hjärtat i hålet på den svarta cardstocken.

***********

I glued a black piece of cardstock behind the heartshaped hole. Since I wanted to create a pink heart, I glued the pink heart in the hole of the black cardstock.


  
Nu är det bara att limma alla de svarta delarna i de rätta hålen på det rosa hjärtat.

*******

Glue the right black pieces in the right hole of the pink heart.
  


Klar!

**********

Done!



Inget sticker upp eller ligger ovanpå utan alla delar har smält ihop.

********

Nothing lays on top, everything has melted together.



Så här blev mitt färdiga kort. :)

************

This is the final result. :)





Material
Bazzill Basics Mono Raven T10-1081
Bazzill Basics Foil Cardstock 12X12  Light Pink
EK Tools Craft Tweezers 54-04000
EK Tools Glue Pen 2 Way 55-00010
Sizzix Big Shot Plus Machine Only (White & Gray) 660020  
Spellbinders Shapeabilities D-Lite Vines of Passion S2-022 

Inga kommentarer: